سایت خبری تحلیلی 19دی آنلاین

اعتراض به سریال «پایتخت 3»

بروز شده : ٧-٠١-١٣٩٣, ١٨:۵٩    نسخه چاپی    
این عده نسبت به ادبیات بکار گرفته شده در این سریال، تمسخر و هجو موجود، انعکاس نادرست سنت ها و آداب و رسوم مازندران و ناآشنایی تولیدکنندگان با فرهنگ استان اعتراض داشته و خواهان توقف پخش آن شدند.
جمعی حدود 50 نفر از اهالی مازندران با حضور مقابل استانداری نسبت به پخش سریال «پایتخت 3» اعتراض کرده و خواستار توقف پخش آن شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، 50 نفر از مردم مازندران امروز پنج شنبه در انتقاد به پخش سریال «پایتخت 3» مقابل استانداری مازندران تجمع و تحصن کردند و خواستار توقف پخش سریال شدند.

این عده نسبت به ادبیات بکار گرفته شده در این سریال، تمسخر و هجو موجود، انعکاس نادرست سنت ها و آداب و رسوم مازندران و ناآشنایی تولیدکنندگان با فرهنگ استان اعتراض داشته و خواهان توقف پخش آن شدند.

سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در پیگیری خبرنگار مهر درباره سریال «پایتخت 3» با بیان اینکه این سریال هدف و پیام ندارد، اظهار کرد: هزینه‌هایی که برای این سریال شده است در واقع صرف سرمایه‌های نظام است بدون اینکه فایده آموزنده ای داشته باشد.

حسینی یادآور شد: این سریال هیچ پیامی را دنبال نمی کند و اصالت ندارد و وقتی موضوعی اصالت ندارد، نمی توان به جزییات آن پرداخت.
وی با اشاره به اینکه در این سریال موارد مثبتی از جمله احترام به خانواده و بزرگترها وجود دارد، گفت: این نکات مثبت به برخی زوائدی آمیخته شده که آسیب‌زا است.

سریال «پایتخت 3» به کارگردانی سیروس مقدم هر شب از شبکه اول سیما پخش می شود.
telegram 19dey.com

تگها: سریال پایتخت 3, اعتراض, مازندارن, توقیف پخش سریال پایتخت 3

شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.
ناشناس    9 فروردین 1393 09:16
به زبان پارسی:با تشکر از اطلاع رسانی شفاف.ین سریال کذایی جز نادان و ابلهه و ندید بدید و ساده لو و فقیر و کثیف و بد دهن و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشان دادن شمالی ها چه چیز مثبت دیگری دارد؟آیا شمالی ها واقعا اینجوری اند که در این سریال تصویر شده است؟آیا اخلاقی است که یکی را به خندانی به قیمت ناراحتی دیگری؟
به شومالی زبون:با تشکور از اتلاع رسونی شفاف.اینتا سریال کزائی جوز نادون و ابلهه و ندیدبدید و ساده لو و فقیر و کسیف و بددهون و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشون هدائن شومالی ها چه چیز موسبت دیگه ای دارنه؟آیا شومالی ها واقعن اینجورینه که در اینتا سریال تصویر بینه؟آیا اخلاقیه که اتا نفر ره به خندونی به قیمت ناراحات هکردن اتا نفر دیگه ای؟

به زبان پارسی:باین سریال کذایی جز نادان و ابلهه و ندید بدید و ساده لو و فقیر و کثیف و بد دهن و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشان دادن شمالی ها چه چیز مثبت دیگری دارد؟آیا شمالی ها واقعا اینجوری اند که در این سریال تصویر شده است؟آیا اخلاقی است که یکی را به خندانی به قیمت ناراحتی دیگری؟
به شومالی زبون:اینتا سریال کزائی جوز نادون و ابلهه و ندیدبدید و ساده لو و فقیر و کسیف و بددهون و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشون هدائن شومالی ها چه چیز موسبت دیگه ای دارنه؟آیا شومالی ها واقعن اینجورینه که در اینتا سریال تصویر بینه؟آیا اخلاقیه که اتا نفر ره به خندونی به قیمت ناراحات هکردن اتا نفر دیگه ای؟
گرگانی    9 فروردین 1393 12:15
مه ضرغامی درِنه،گته مردی درِنه،شیر ژیان درنه،مه دارابی درِنه،دمول بِتیم درنه،مه ضرغامی درنه،گته ریکا درنه،جیش کر ریکا درنه،پایتخت ساز درنه،گننه کر ریکا درنه،پِرتوک زن ریکا درنه،مه دارابی درنه،سگ دندون ریکا درنه،خپله ریکا درنه،مه ضرغامی درنه،وک وکان درنه،شاه شاهان درنه،شِفته ریکا درنه،وک کتِک زن درنه مه ضرغامی درِنه، بی عقل سر درنه،مه شال ترس ریکا درنه،رئیس ریکا درنه ،شاه شجاع درنه،ضد شومال درنه،اننه گتی ریکا درنه،اسپه کله ریکا درنه،شیر ژیان درنه. این کامنت را لطف کنید بگذارید مشکل اخلاقی ندارد.با سپاس.
نوشیروانی    9 فروردین 1393 23:45
با سلام خدمت شما و کلیه همکاران عزیز .
من محمدنوشیروانی ساکن شهرستان بابل هستم که بعنوان یک مازندرانی باید عرض که از کلیه بازیگرانی این سریال اعم
از بازیگران معروف مثل آقای خمسه که برای خندان مردم با چهره و گریم بسیار زشت و زننده
و کلماتی بسیار غیر متعارف دراین سریال اند بیسار دلخورهستم ... این بازیگران که حتی زبان مادری خودشان را به سخره گرفته اند . بنظر می رسد این بازیگران و کارگردان آنها برای پرکردن جبیب شان حتی حاضرند خودشان را هم بفروشند ....!!!!!
این بازیگران بجای نمایش ساده زیستی
خونگرم بودن و مهمان نوازی که درکشور زبانزد همه ایران هستند.وعلی الرغم این همه خدماتی که همشهریان به بازیگران و هنرمندان شان نشان داده اند متاسفانه
این بازیگران کم عقل و احمق
این فیلم بر آنها خیانت نموده و با توجه لهجه های که گاها در روستاها استفاده می شود همه آنها را به سخره و مضحکه قرار داده اند ....
ما توشهرمون فقط از بازیگران و و کارگردان بسیار بی ادب و بی شعور این سریال .. بسیار دلخوریم و خواهان توقف فوری این سریال بسیار بی ارزش هستیم ..
محمد نوشیروانی از بابل
لشکر 25 کربلا    12 فروردین 1393 04:14
هروقت سریال زیبای سرزمین کهن که از نظر ارزش هنری قابل قیاس با پایتخت نیست پخش شد اونوقت این سریال که محتوای ضعیف خودش رو با به سخره گرفتن لهجه مازنی ها وسخیف گویی آب بسته حق پخش داره.
م.ساغشکی    13 فروردین 1393 15:59
درباره سریال پایتخت و قوم گرایی
ناشناس    17 فروردین 1393 13:09
البته نظر دوستان قابل احترام است،ولیکن بنده به عنوان یک مازندرانی نگاه متفاوتی نسبت به این سریال دارم،
باید قبول کرد که بسیاری از این برخوردها،حرفها و گفتمان داخل این سریال با واقعیت مطابقت دارد،شاید شما با این مسائل برخورد نکرده باشید چون یقینا کارگردان و نویسنده هر سریالی با تحقیق محلی و کامل، سریال خود را میسازد،در ضمن باید از بعد طنز به این سریال نگاه شود،حال که استقبال میلیونی از این سریل شده است پس باید بپذیریم که سریال خوبی بوده.....
بابک    18 فروردین 1393 11:05
ناشناس,

کاملا تایید میشه!

نوشیروانی,

برادر ، زیادی دارید سخت میگیرید!
در کشور های دیگه منطقه همچنین کشور های اروپایی و امریکایی کسی به این چیزا ارزش نمیده!

این فیلم و سریال ها فقط برای لحظه ای خوش بودن هست!
کسی ادعا نداره که مردم شمال مثل کاراکتر های این سریال هستند! اسمش روشه، "فیلم" !
یعنی واقعی نیستند و دارند فیلم بازی میکنن!

اگه شما خوشت نمیاد، خیلی راحت کانال رو عوض کن! نیاز به نوشتن نامه و اعتراض و فحش دادن و بی ادبی نیست که! هست؟
ت    18 فروردین 1393 17:14
فدايي داري!!!!!!!!!!!!!!
حسین    25 فروردین 1393 12:39
سازندگان این سریال فدایی دارن !! مازندرانیها سخت نگیرید خودتون برای خودتون مسئله درست کردین ، قربون شکلتون برم من اهل مشهدم نماینده ما هم توی این فیلم بود (اوس موسی) بابا انگار سونامی اومده ! اون نماینده هم ته دل ش این فیلمو پسندیده ولی چون جاش رووی صندلی مجلس گرمه و نمی خواد تکون بخوره آتیش بیار معرکه میشه،با دیدن سه پایتخت فکر کنم همه مردم ایران عاشق مازندران و علی آباد و شیرگاه و ساری و...... شدند ، جمالتونو عشق است . یا حق.

شبکه خبری

نسخه قابل چاپ:
تعداد نظرات: 9
همه مطالب تاریخ: ٧-٠١-١٣٩٣, ١٨:۵٩