سایت خبری تحلیلی 19دی آنلاین

مناظره داغ بین اصغرزاده و الله کرم

به چه حقی آقای مصباح می گوید این ملت لیاقت چنین رهبری را ندارند. مگر مصباح سخنگوی ملت است. امام خمینی می گفت من خاک پای این ملت هستم و حالا آقای مصباح کشف کرده است که این ملت شایستگی چنین رهبری را ندارند. شایستگی رهبر بسیار زیاد است اما این ادبیات درست نیست.

روزنامه اعتماد مناظره هفته گذشته ابراهیم اصغرزاده و حسین الله کرم را که در محل حزب اسلامی کار برگزارشده، به شکل زیر روایت کرده است:

مناظره روز سه شنبه یادآور مناظره جنجالی انتخابات ٨٨ بود. الله کرم با یک پوشه آمد و نیامده عکسی رو کرد تا با کنایه به لیبرال شدن اصغرزاده، او را به شروع به مناظره دعوت کند.


الله کرم: باید قارون ها را سرجای شان می نشاندیم

بحث من با نشان دادن این عکس شروع می شود. این عکس کرکسی است که منتظر است تا آخرین چرت فقیرزاده آفریقایی را بزند تا دریده شود. امروز خیلی جالب است کسانی که یک روز رگ گردنشان برای کارگری بیرون می زد و مثل یک جریان ضدامپریالیستی علیه امریکا عمل می کردند امروز گرایشات آدام اسمیتی پیدا کرده اند چرا که آدام اسمیت حرفی زده که این افراد را از عذاب وجدان نجات داده است. آدام اسمیت گفته است کسانی که به دنبال نفع شخصی می روند نفع جمعی را هم تامین می کنند. دوستان ما بعد از گرایشات ضدامپریالیستی، گرایشات لیبرالی پیدا کردند و با آیه یی از آدام اسمیت دل خودشان را جلا دادند که ما هم درست است که وضع مان خوب می شود وضع فقرا هم خوب می شود.

من با آیه یی از قرآن بحث را شروع می کنم و از اینجا به بعد قول می دهم که جبهه یی حرف نزنم و آکادمیک رفتار کنم چون تا الان در این حال و هوا بودم. من دوست داشتم بانوان و آقایان جدا می نشستند البته عذرخواهی می کنم و از الان به بعد استاد دانشگاه می شوم و از اینجا به بعد بچه سر به راهی می شوم که در چارچوب دیدگاه آکادمیک ارایه می دهم البته تاکید دارم که نه آکادمیک سکولار.

موضوع بحث که دانشجوی سیاسی باشد دانشجوی حق مدار است اگر امروز کسی طرفدار آزادی نباشد مارک می خورد اما من دانشجوی حق مدار هستم. دانشجوی سیاسی باید حق مدار و دارای دو عنصر باشد. عنصر احساس مسوولیت و بصیرت که به هر حال من هم حرف های غربگرایانه بلد هستم. در غرب به بصیرت، آگاهی می گویند اما این آگاهی به عقل خودبنیاد برمی گردد در حالی که حرف ما بصیرت است و بصیرت برخاسته از عقلانیت و معنویت است. دو نیاز اساسی دانشجوی بسیجی در این دو عنصر است.

خداوند می فرماید اگر بخواهیم مردم شهری را هلاک کنیم کشور را دست اشراف زاده ها می دهیم یعنی قارونی که از طریق تضییع حقوق مردم و گسترش فساد به منابع مالی دست پیدا کرده می تواند موجبات فساد را بسازد.

انقلاب ما برای بیرون راندن استبداد کافی نبود باید قارون ها را سرجای شان می نشاندیم. ما انقلاب دوم را قبول داریم و اصغرزاده ها را هم دوست داشتیم.

الله کرم : انقلاب دوم را قبول داریم

در جبهه ها با محسن رضایی ها و ستاد و لشکر و خیلی بچه های دیگر قرار بود پایه های قارون ها را از بین ببریم.
ما انقلاب دوم را قبول داریم و زدن قارون ها را انقلاب سوم می دانیم. البته منظورم اصغرزاده ها نیست. منظورم کلی تر از این حرف هاست. من یک رزمنده ام که باید کشته می شدم اما اصغرزاده که دکتر است و علوم سیاسی غرب که عامل استحاله خیلی ها شد را خوب می داند.

اصغرزاده نماینده مجلس بوده است و در شورای اول شهر عامل تعطیلی شهرداری یک آدم بی سواد بود. دبیرکل یک حزب، همچنین فردی را دعوت می کند اگر من باعث زحمت ایشان شدم، عذرخواهی می کنم.

اصغرزاده:دو الله کرم را می بینم

من دو الله کرم را در چهره ایشان می بینم. یکی الله کرمی که با سوز و گذار راجع به ارزش ها صحبت می کند یکی الله کرمی که در خیابان ها بود. الله کرمی که به عنوان حزب الله فرمانده لباس شخصی ها نظم رسمی کشور را به هم ریختند. صحبت های من به قصد توهین به کسی نیست فقط می خواهم تحلیل کنم . در مقابل من الله کرم، نماینده اصولگرا ننشسته است ما اصولا با اصولگرای واحد مواجه نیستیم از اصولگرایان مصباحی گرفته تا اصولگرایان احمدی نژاد ها و هم اصولگرایان معتدل و رادیکال.

من خودم را نماینده یک سنت دانشجویی می دانم، من هنوز هم همان حس و حال و هوای دانشجویی را دارم بنابراین این را بد نمی دانم که اگر زمانی پارادایم امپریالیسم را تعقیب می کردند و الان به سمت نقد درون یا دیده بانی جامعه یا نگهبانی از دموکراسی رفته اند اما نکته مهم در مورد دانشجوی سیاسی این است که نباید بحث انتزاعی در مورد جنبش دانشجویی داشت.

به دلیل حساسیتی که جنبش دانشجویی نسبت به وضع موجود دارد و دولتی که روی کار است توسط نیروهای تندرو تهدید می شود، ممکن است با لنگه کفش از او استقبال کنند، رییس مجلس ممکن است به قم برود و به سمتش مهر پرتاب کنند یک عده هم ممکن است فردا کفن بپوشند و در تهران تظاهرات کنند بنابراین نسبت آقای روحانی را باید این گونه مطرح کرد که آیا ضلع سوم مثلث دولت، جنبش دانشجویی و تندرو ها به عنوان بنیادگرایانی که در قالب لباس شخصی ها فعالیت می کنند فرصت های زیادی را از ملت ایران گرفته است. آقای الله کرم در این مثل نمی تواند در کسوت استاد دانشگاه صحبت کند بلکه باید از این سنت دفاع کند و بگوید چرا این فرصت های طلایی از ایران گرفته می شود. مگر می شود ارزش های انقلاب و جنگ را مصادره کنند و به عنوان نیروهای حزب الله به خیابان بریزند و هر کاری که می خواهند بکنند و بعد مدعی طرفداری جبهه و جنگ باشند. مگر بقیه ملت طرفدار جبهه و انقلاب نیستند. مگر امثال بنده یا عزیزان گرفتارطرفدار انقلاب و ارزش های انقلاب نیستند.

اصغرزاده:رادیکال ها پشت جلیلی بودند

ملت ایران به منتهی الیه آن لیست رای دادند و این سنت غافلگیری در رای دادن مردم، ١٦ سال است که تکرار می شود. در انتخابات سال ٩٢ تمام نیروهای رادیکال پشت سر آقای جلیلی قرار گرفتند و ملت گفتند به کسی رای می دهیم که انتهای لیست بود.

آقای روحانی باید این را بداند که در برابر چه چالش هایی قرار گرفته است. مهم ترین چالش وضعیت بد اقتصادی است که به دلیل روش های غلط دولت احمدی نژاد به مردم تحمیل شده و او میراث دار این وضعیت است.

اصغرزاده:به دنبال حکومت اسلامی بودید

این طور نیست که امروز آقایان ناله کنند و بگویند اجازه نمی دهند ما سخنرانی کنیم. نخیر. شما از فردای انقلاب با طرح حکومت اسلامی و این ایده که جمهوریت مربوط به دوران گذار است و رای مردم تزیینی است در انقلاب دخالت کردید و در دولت احمدی نژاد قدرت پیدا کردید و تمامی مجاری قدرت، ثروت، منزلت را در این کشور در اختیار گرفتید. اصلاح طلبان در مقابل آواره شدند، از دانشگاه اخراج شدند، روزنامه هایشان بسته شد، به زندان افتادند، روزنامه نگاران و دانشجویان بازداشت شدند اما یک قدم عقب نگذاشتند ولی بسیاری از دوستان شما دچار ریزش شدندو به همین دلیل من امروز معتقدم که جریان اصولگرایی با بحران مواجه شده است. بحران امروزشان بحران هویت است چون نمی دانند باید پشت سر چه کسی باشند؟ احمدی نژاد؟ الله کرم؟ شریعتمداری؟ عقلای اصولگرا که تیپ هایی مثل لاریجانی و ناطق را تشکیل می دهند برنده این ماجرا خواهند شد اما از نظر من اصولگرایی دچار بحران است.

دولت روحانی باید چالش های سیاست داخلی را درست شناسایی و اولویت بندی کند. آنچه مردم از روحانی انتظار دارند این است که این چالش ها را به خوبی رفع کند. گزارشی که روحانی در مورد فساد داد از کجا به وجود آمده است؟ این فساد یک جنبه سیاسی دارد. وقتی فساد با قدرت همراه می شود فساد سیاسی هم پدید می آید. نمی شود تمام تخم مرغ ها را در سیاست خارجی بچیند.

آقای روحانی باید نسبت به نیروهای تندرو و رادیکال چه آنها که در پستو هستند و چه آنها که هنوز در بدنه کارهای اجرایی باقی مانده اند و نقشه می کشند موضع بگیرد.

فرصت طلایی روحانی این است که با یک اپوزیسیون نجیب داخلی به اسم اصلاح طلبان مواجه است که اینها هیچ چیز جز موفقیت دولت نمی خواهند تا منافع ملی کشور تامین شود. کجا آقای خاتمی با چنین اپوزیسیونی مواجه بود؟ آقای خاتمی زمانی دولت را گرفت که قتل های زنجیره یی ایجاد شد، هر ٩ روز یک بحران داشت اما دولت روحانی با بخشی از جامعه مواجه است که می خواهند فقط نیروی رادیکال موفق نشود.

همانطور که می گوییم در منطقه نیروی داعش و تروریسم منطقه یی بزرگ ترین چالش ایران است، در ایران هم بزرگ ترین چالش دولت روحانی، تندروها و رادیکال ها هستند. اما اصولگرایان باید تکلیف خود را با رادیکال هایی که به اسم امام، اسلام و انقلاب به مردم ضربه زده اند روشن کنند.
اصولگراهای منطقی و خردگرا باید خود را یک بال نظام بدانند. این فرصتی است که بسیار حساس و گذرا است که می تواند تبدیل به تحلیل شود.

اصغرزاده:حزب رادیکال تشکیل دهید

شکست ایران در پرونده اتمی به ضرر ملت ایران خواهد، بنابراین دستور کار او در مذاکرات کاملا روشن است. انتخابات سال آینده باز هم تعیین کننده بین دو جبهه ستیزه جو با دنیا و آنهایی که در تعامل با دنیا هستند، است.

شما که این همه به کشورهای غربی فحش می دهید چرا نتوانستید جامعه را طوری بسازید که جامعه جهانی بخواهند در ایران زندگی کنند. بخش مهمی از استدلال من درباره غلط بودن حرف تان این است شما کجا توانستید بهشت ایجاد کنید؟

من اصلا این جریان رادیکال و تندرو را با جبهه رفته ها، جانبازان و خانواده شهدا یکی نمی کنم. اینکه شما انحصارطلبی کنید و آن خون را مصادره کنید و یا سخنگوی جبهه رفته ها باشید ولی در خیابان خلاف اصول قانونی رفتار کنید که نمی شود. مگر ما قانون نداریم که شما به خودتان اجازه می دهید در خیابان به مردم بکن نکن بگویید. اشکال شما این است که خودتان را به ارزش های انقلاب می بندید و هزینه رفتارتان را رهبری، نظام و روحانیت تحمیل می کنید.

من مطمئنم در بسیاری از موارد حتی روح این بزرگان هم از کارهای شما خبر ندارد. فکر می کنید چرا در ١٨ تیر ٧٨ آن فجایع رخ داد؟ جنبش دانشجویی می توانست دیده بان باشد اما به سمت و سوی دیگری رفت. هر رفتار ناپسندی از شما بخش هایی از اصلاح طلبی را به تندروی وادار کرد.

من از اینکه اتفاقی در کشور افتاده که آقای الله کرم استاد دانشگاه شده است استقبال می کنم. آقایان بروند حزب رادیکال تشکیل دهند هیچ اشکالی هم ندارد اما حق ندارند به اسم اسلام و انقلاب دیگران را تخریب و تکفیر کنند. شما به چه حقی این کار را کردید؟ این جامعه نمی پذیرد رفتارهای شما را.

در جمع خودتان که می روید فکر می کنید خیلی طرفدار دارید. آقای مرتضی پاشایی که یک خواننده عادی بود وقتی فوت کرد جوانان به سبک دیگری که با عزاداری شما فرق می کند برای او سوگواری کردند و شعرهای او را خواندند و همه عزا گرفته بودند که تشییع جنازه اش را چه کار کنند. زیر پوست این کشور تحولات زیادی در شرف وقوع است. بگذارید روحانی بتواند کشور را توسعه دهد.

الله کرم: رادیکال هستم

ایشان ما را در جریان اصولگرای رادیکال جا داد که منکر نیستیم. اما با اینکه این کلامت به جامعه اسلامی متعلق نیست. البته من اشکالی به ایشان نمی گیرم. حاصل تحصیل علوم انسانی غربی همین می شود که به یکی می گوید تندرو به یکی می گوید کندرو. کسی که تیر ٧٨ آمده در خیابان، خرداد ٨٨ هم آمده با قانون آمده؟ اصلا. خیابان ها را بسته اند، ماشین های مردم را آتش زده اند، چادر زن مردم را از سرش کشیده اند خیلی خجالت دارد کسانی که سرتا پای شان رادیکال است به ما می گویند رادیکال، کسانی که اصلا قانون نمی فهمند دم از قانون می زنند. مگر تو کسی نبودی که از دیوار سفارت بالا رفتی؟ ما رادیکال ها طرفدار توایم. ما رادیکال ها با توی آن موقع (اشغال سفارت امریکا) هستیم. اما چه شد که یک دفعه لیبرال شدی و طرفدار قانون شدی؟ بعد که طرفدار قانون شدی چرا باز قانون را به هم زدی؟ فکر می کنی ما کوریم؟ خرداد ٧٨ و تیر ٨٨ را ندیدیم؟ همان موقع خیابان ها را بستید و آتش زدید. حزب الله با همسویی قدرت های خارجی خیابان نمی بندد.

بروید ببنید امریکا و اسراییل درباره تان چه گفتند؟ اخیرا خانم کلینتون برایتان چه می گوید. به ما می گویید رادیکال؟ خجالت دارد. خرداد ٨٨ شما بودید که خیابان ها را بستید. منظورم از تو را به توهین برداشت نکنید. به من می گوید نظم کشور را به هم ریختید و باید اثبات کنید. رفقای شما خودرو و اموال عمومی را آتش زدند. من که کودن نیستم. (خطاب به حضار می گوید) شما هم که برایش کف زدید پشیمان می شوید.

ما به مسجد حمله نکردیم. روز عاشورا خیمه آتش نزدیم. این حرف ها را برای سوسول ها بزنید نه اینجا. بحثت خیلی خنده دار است. بحث آقای موسوی را می کند که در حصر ما طرفدار آزادی شان هستیم. بنده خدا ایشان یک سال و هشت ماه بعد از انتخابات به حصر رفت تا یه عده یی از شماها نرود او را بکشد و پیراهن عثمان درست کنید. ما از پیراهن عثمان یک بار ترسیده ایم. دست شما بسپریمش که بکشیدش به گردن الله کرم بیندازید.

خیابان را می بندید گردن الله کرم، ماشین آتش می زنید گردن الله کرم. مسجد که آتش می زنید دیگر گردن الله کرم نمی افتد. رو راست بگویید ما از انقلاب پشیمان شده ایم. بگویید ما دنبال پولیم. ما هم قبول می کنیم. دیگر بالانس زدن و دیگران را به قانون شکنی متهم کردن عجیب است. بنده خدا یک نفر به حصر می رود تا به دست کسی که مسجد آتش زد کشته نشود. کسی که خودش خیابان بسته بگوید ما کجا بستیم. من استدلال می آورم که سه روزه تهران را.... بگذارید بین ما بماند.

اصغر زاده: راحت باشید. بگویید.

الله کرم: ایشان گفت بدبختی ما از شما و دولت نهم و دهم است. من می خواهم بگویم دولت نهم و دهم میراث دار دولت به اصطلاح کارگزاران و به اصطلاح سازندگی بود. آقای هاشمی و خاتمی دو رییس جمهور بودند. بنده قوانین را آورده ام که ببینید آقایان با کارگر چه کار کرده اند؟ اولین بحث شان تضعیف توان کارگر برای چانه زنی در بازار کار برای حقوق بود. در دوره اصلاحات این تبدیل به قانون شد. شما زیرآب کارگر را زدید و آنها را به یکسری آدم هایی که تحت فشار باید برگه سفید امضا کنند. در جنگ این موضوع ٦ درصد بود الان ٨٠ تا ٩٠ درصد است. ناامنی شغلی از ٦ درصد به این رقم رسیده است. من پیوسته در دانشگاه بوده ام بعد به من می گویند رادیکال. چون سرکوبگری خودشان را می خواهند بپوشانند به من می گویند رادیکال. شما وقتی فقرا را ول کردید و به سمت لیبرال ها رفتید فاتحه تان خوانده شد. شما وقتی مفهوم شهروند را از آدام اسمیت و خانم تاچر گرفتید تکلیف تان معلوم شد. طرفدار جامعه مدنی شده اید؟ ببینید چه بلایی در مجلس ششم سر آنها آوردید.

اصغرزاده: خوبی آقای الله کرم همین است.
الله کرم: تو قانونگرا باش و جواب بده.

اصغرزاده: من و آقای الله کرم هر کدام از گذشته مان عذرخواهی می کنیم. من از تسخیر سفارت عذرخواهی می کنم تو هم بیا از آن گذشته رادیکالت عذرخواهی کن (با خنده) به هم نزدیک شویم. حرف آقای الله کرم درباره طبقات محروم و کارگران را دردمندانه می دانم. دوست عزیزم آقای الله کرم من یک عمر برای عدالت سینه زده ام اما فهمیدم اشتباه می کردم با عدالت نمی شود بهشت ساخت اما با آزادی می شود. اول باید آزادی داشته باشیم تا بتوانیم عدالت را مهیا کنیم. ترجیح عدالت بر آزادی همان جهنمی رامی سازد که در بلوک شرق ساخته شد. به اسم دفاع از حقوق مردم به حقوق شهروندی بی توجهی می کند. دوست عزیزم استاد دانشگاه اگر من به تو بگویم وقتی یک مترمربع از خاک کشور در دوره قاجاریه به دیگران داده می شد چقدر لعنت پشت سرشان است الان اگر به شما بگویم غفلت شما و کسانی که دنبال یک تار موی یک خانم لشگرکشی می کنند آیا می دانید سهم ایران از دریای خزر به ١٣ درصد کاهش پیدا کرده؟ شما می دانید هر یک مترمربع از بستر دریای خزر چقدر ارزش دارد؟ شما چرا غفلت کردید؟ زیر دریای خزر چه فرقی با شلمچه دارد؟ جریان پوتینیزم را در منطقه می گذاریم گسترش پیدا کند و قهر شما با دنیا باعث شد خط لوله گاز کشیده نشود.

اصغرزاده: چرا دربرابر روسیه سکوت می کنید؟

این ملتی که روحانی را به قدرت رساند انتظارشان از دولت روحانی این است که پای این روند بایستند. به من بگویید راجع به حمایتی که پوتین از کشورهای حوزه خلیج فارس می کند و امتیاز مسلمی که در دریای خزر داریم را نادیده می گیرد. به چه قیمتی شما سکوت کردید اما برای تان مهم است که در خیابان چه اتفاقی برای حجاب خانم ها می افتد.

اصغرزاده: مگر مصباح سخنگوی ملت است

شما فقط یک طرف نشستید و فکر می کنید اسراییل از اصلاح طلبان حمایت می کند. تا زمانی که اصلاح طلب و اصولگرا کنار هم ننشینند و به اصول قانون اساسی پایبند نباشند آن هم قانون اساسی مهمی که متعلق به انقلابی مردمی بوده است و هم جمهوریت و اسلامیت را جمع کرده است و منافع ملی را در نظر نگیرند به اهداف خود نمی رسیم.

به چه حقی آقای مصباح می گوید این ملت لیاقت چنین رهبری را ندارند. مگر مصباح سخنگوی ملت است. امام خمینی می گفت من خاک پای این ملت هستم و حالا آقای مصباح کشف کرده است که این ملت شایستگی چنین رهبری را ندارند. شایستگی رهبر بسیار زیاد است اما این ادبیات درست نیست.

الله کرم می گوید تو تندرو بودی. بله من تندرو بودم اما اساسا جنبش دانشجویی همین بود. ما با شاه مبارزه کردیم ما از جنبش مسلحانه علیه شاه حمایت کردیم. زمانی عاشق نیروهای رادیکال بودیم، رمانتیک بودیم. فکر می کردیم بهشت ایجاد می کند. مجاهدین خلق، چریک های فدایی خلق جان های شان را کف دست گذاشتند و با شاه مبارزه کردند. دانشجویان خط امام همزمانی دیدند که امکان دارد کودتایی اتفاق بیفتد و انقلاب از بین برود با عنوان اینکه امریکا ضربه زده بود ما هم ضربه زدیم اما نمی شود که تا آخر عمرمان فکر کنیم که همان دوران هنوز وجود دارد.

من نمی گویم اگر ما رابطه مان با امریکا خوب شود ایران بهشت می شود اما اجماع جهانی علیه ایران و تصور جامعه جهانی از اینکه اسلام چنین چهره یی دارد به ضرر همه مان است.

وقتی جنگ ویتنام اتفاق افتاد دانشجویان در داخل خاک امریکا علیه امریکا ایستادند، هالیوود فیلم های زیادی ساخت و امریکا مجبور شد نیروهای خود را از ویتنام بیرون بکشد. وقتی امریکا به عراق حمله کرد تمام دنیا تظاهرات کردند. کاری نکنید که اگر روزی ما در معرض خطر قرار گرفتیم نه تنها اجماع جهانی علیه ما باشد افکار عمومی هم ما را محکوم بکند.

الان جنبش دانشجویی دیگر اهل کار انقلابی نیست. به هیچ وجه دیده بانی جامعه مدنی و دفاع از دموکراسی و ارزش های دموکراتیک را زمین نمی گذارد آقای رییس! جنبش دانشجویی با تمام وجود از ارزش های دموکراتیک دفاع می کند و دوباره اثر خود را بر تحولات آینده ایران خواهد گذاشت.

الله کرم : ببخشید که کشته نشدیم

ایشان حالا شده عذرخواه بالا رفتن از دیوار سفارت که ملت بعد از آن دفاع کرد. شما کاره یی نبوده اید. شما از دیوار سفارت بالا رفتید حالا هم پشیمان هستید چون دزدها از دیوار بالا می روند. به هر حال ما با عده یی طرف هستیم که یک وقت این کار را کردند و حالا پشیمان هستند و معلوم نیست بعد از آن چه اتفاقی بیفتد. ما تکلیف مان مشخص است، ما الان در دفاعیم در آینده هم در دفاع خواهیم بود و شما هم در حریم امنی که دوستان برای تان درست می کنند، بنشینید.

حمایت از آزادی به جای عدالت و حالا نقد حرف های آیت الله مصباح. این حرف ها با هم نمی خواند. شما (اصغرزاده) باید خودت را درست کنی. ما کر و کور و لال و نفهم و رادیکال و پست رادیکال هستیم. ما را به همان جبهه ها بفرستید. ببخشید که کشته نشدیم، ببخشید که گلوله توی سینه ما نخورد رفقای مان شهید شدند و ما ماندیم و حالا می گویید ما داریم با این حرف ها خرید و فروش می کنیم.

ایشان گفتند ما طرفدار آزادی هستیم و با آزادی می خواهیم مردم را به بهشت ببریم اما به سرعت می گوید که چرا مصباح حرف می زند. پس آزادی چه شد؟ آزادی من و امثال من که از آزادی برخوردار نیستند چون پول ندارند که از آزادی استفاده کنند. من نمی دانم چرا برخی که از سیستان و بلوچستان و مناطق محروم بوده اند حالا خان زاده شده اند. ما طبقه مان همیشه زیر پا له شده است. آزادی برای پولدار ها است. من قدرت انتخاب ندارم که کجا زندگی کنم من باید شوش زندگی کنم اما شما چون عوض شدید بالاتر هم رفتید. آزادی برای کسی است که پول دارد و به دنبال آن قدرت انتخاب می آورد.

الان می گویید ناطق نوری، قبلا که می گفتید ناطق زوری. انحصارطلبی ها یادتان رفته است؟ پشتک زدن این طوری را ندیده بودیم که عده یی خودشان انحصارطلب بوده اند و به ما بگویند دانشگاه را پادگان کرده اند.

کسی که پشیمان شده است دوباره پشیمان می شود. به اینها اعتماد نکنید. ما نباید اختیارمان را دست چنین افرادی بدهیم.

ایشان می گوید شما چرا از سرزمین های خزر دفاع نمی کنید. این گوی و این میدان؛ دولت روحانی که روی کار است. اپوزیسیون نجیب این کار را انجام دهد و ما هم ٨٨ و ٧٨ را نادیده بگیریم و کی بود کی بود من نبودم راه بیفتد. الان جلو بروید به دنبال منافع ملی، ما هم پشت سر شما که نه ما جلوی شما هستیم. شما فرماندهی کنید دستور بدهید اما چیزی نگویید که دولت های قبلی پایه گذار آن بودند. اینها همه میراث دولت های گذشته است. اگر هشت سال دولت احمدی نژاد بود که ما چهار سالش را قبول نداریم. البته من ممنونم که ما را رادیکال کردید و آنهایی که می خواهید با آنها کار کنید را معتدل خواندید.

به من گفتید عذرخواهی کنم من هم گفتم از رادیکال بودن شما در گذشته همچنان دفاع می کنیم. تو استعفا بده و برو. امام و ملت ما گفت که انقلاب دوم اتفاق افتاده است باقی هم هر چه می خواهند بگویند.

منبع/ اعتماد

telegram 19dey.com

تگها: مناظره، حسین الله کرم، ابراهیم اصغرزاده

شامل تصویر کد امنیتی به صورت CAPTCHA.

شبکه خبری

نسخه قابل چاپ:
تعداد نظرات: 0
همه مطالب تاریخ: ١٩-٠٩-١٣٩٣, ١١:١۵